KT consultants wordt gevraagd om vanuit alle hoeken en perspectieven naar een bedrijf te kijken. Onze op vragenstellen gebaseerde, systematische en herhaalbare Clear Thinking processen stellen ons in staat verder te kijken dan de vermeende behoefte. Wij werken aan de werkelijke behoeften van het bedrijf die aangepakt moeten worden om succesvol te kunnen zijn/blijven. Het perspectief van de C - Suite,  een zogenaamd "uitzicht vanaf het balkon" is erg belangrijk, maar zonder een holistisch begrip van de perspectieven van anderen om ons heen kunnen we geen inschatting maken van de inspanning die nodig is om waarde te creëren voor onze klanten.

Wij helpen het management hun benadering van de kritieke kwesties  te structureren, die nodig zijn voor het besturen van het bedrijf, welke leidt tot business performance . Of we nu belangrijke beslissingen begeleiden of dat we een mission-critical probleem oplossen door het aanwijzen van de onderliggende oorzaak, wij weten dat we door middel van effectieve samenwerking doen. Door de overdracht van de juiste vaardigheden, hebben onze oplossingen effect op korte en lange termijn.

Wij richten ons op bedrijven waar operationele uitmuntendheid cruciaal is voor het succes, maar ook op bedrijfsonderdelen waar een snelle en duidelijke probleem analyse een significante (financiële) impact kan hebben. We hebben grote projecten gedaan in consumentengoederen industrie, automotive, farmaceutische industrie, mijnbouw , olie en gas , high tech klantenservice, scheepsbouw en reparatie, ruimtevaart en de overheid . Wij werken met alle soorten klanten: grote multinationals, middelgrote bedrijven en start-ups .

Wij geloven dat KT's Clear Thinking processen een kern vaardigheid van elke organisatie in de wereld zou moeten zijn en wij streven er elke dag naar om die visie werkelijkheid te maken .

De kern van onze cultuur wordt gevormd door onze basisopvattingen. Deze langdurige opvattingen zijn grotendeels ongewijzigd gebleven sinds de oprichting van ons bedrijf in 1958. Deze opvattingen vormen de smeltkroes waarin wij de elementen mengen die ons tot een succes maken. Rationeel denken vormt het primaire ingrediënt voor alles wat we nastreven. Het stelt klanten in staat emotie en subjectiviteit uit hun denken te structureren, waardoor op betrouwbare wijze resultaten met een hogere toegevoegde waarde worden gerealiseerd. In die context is ons huidige individuele en collectieve succes het resultaat van het creëren van toegevoegde waarde voor onze klanten door de herhaaldelijke toepassing van rationele processen in onze case study-aanpak. Via deze aanpak voorspellen, meten en boeken we resultaten bij elke opdracht. Wij doen alles met een grote bezieling. Wij maken onze successen bekend aan de wereld en zijn dagelijks in gesprek met de KT Circle, bestaande uit: onszelf, onze klanten, onze mogelijke klanten, voormalige werknemers van klanten, aanhangers van KT, voormalige stafmedewerkers en de beweging achter rationeel denken.